Statystyki
- Odwiedziny: 361044
- Do końca roku: 235 dni
- Do wakacji: 42 dni
Piątek, 2024-05-10
Imieniny: Antoniny, Izydory
Jaki jest rytm dnia dziecka w przedszkolu ?
Przewidziany jest w nich czas na samodzielnie podejmowaną działalność zabawową, pracę organizowaną przez nauczyciela, aktywność ruchową, pobyt na świeżym powietrzu. Istotnym dla rozwoju dziecka jest zaplanowanie w ciągu dnia czasu na wyciszenie, odprężenie, relaksację dostosowaną do wieku dziecka i jego indywidualnych potrzeb.
6:00 - 8:00 |
Przychodzenie dzieci do przedszkola. Czynności opiekuńcze, organizacyjne w grupie łączonej. Zabawy dowolne, swobodne wg zainteresowań dzieci, podejmowane z inicjatywy dzieci mn. i. manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne – służące realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna z dziećmi – wspomaganie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym pod kierunkiem nauczyciela. |
8:00 – 8:30 |
Rozmowy kierowane z nauczycielem. Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych. |
8:30 – 9:00 |
Śniadanie. Celebrowanie posiłku, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych.
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do zajęć.
|
9:00 - 10:30 |
Zajęcia kierowane i niekierowane wspierające rozwój dziecka m. in.: zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, gry i zabawy ruchowe i rytmiczne oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy z językiem obcym nowożytnym, zabawy organizowane i swobodne inicjowane potrzebami i zainteresowaniami dzieci w przedszkolu i w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, religia, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, tworzenia, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, rozmowy indywidualne. |
10:30 - 10:40 |
Przygotowanie do II śniadania. Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. |
10:40 – 11:00 |
II Śniadanie. Celebrowanie posiłku, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych. |
11:00 – 11:50 |
Zajęcia kierowane i niekierowane wspierające wielokierunkową aktywność dziecka m.in.: zabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, ćwiczenia utrwalające wiadomości, zabawy i gry dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe. Zajęcia ddatkowe. Kwadrans z ksiązka - słuchanie bajek. |
11:50 - 12:00 |
Czynności samoobsługowe i porządkowo-higieniczne przygotowujące do obiad. |
12:00 - 12:20 |
Obiad - I danie. Celebrowanie posiłku, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. |
12:20 - 14:00 |
Czynności samoobsługowe i porządkowo-higieniczne przygotowujące do odpoczynku po obiedniego oraz nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby. Odpoczynek, relaks przy muzyce, słuchanie bajek. |
14:00 - 14:30 |
Obiad - II danie. Celebrowanie posiłku, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. |
14:30 - 15:00 |
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, kołowe, paluszkowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne. |
15:00 - 17:00 |
Rozchodzenie się dzieci. W grupach łączonych, różnorodne zajęcia wspierające prawidłowy rozwój dzieci w każdej sferze dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, |