Miejskie Przedszkole nr 25 im. Króla Maciusia I w Katowicach

Plan dnia dla grupy - Pytalscy

Jaki jest rytm dnia dziecka w przedszkolu ? 

Przewidziany jest w nich czas na samodzielnie podejmowaną działalność zabawową, pracę organizowaną przez nauczyciela, aktywność ruchową, pobyt na świeżym powietrzu. Istotnym dla rozwoju dziecka jest zaplanowanie w ciągu dnia czasu na wyciszenie, odprężenie, relaksację dostosowaną do wieku dziecka i jego indywidualnych potrzeb.

  Ramowy rozkład dnia 

6:00 - 8:00

Przychodzenie dzieci do przedszkola. Czynności opiekuńcze, organizacyjne w grupie łączonej.  Zabawy dowolne, swobodne wg zainteresowań dzieci, podejmowane z inicjatywy dzieci mn. i. manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne – służące realizacji pomysłów dzieci. Praca  indywidualna z dziećmi – wspomaganie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym pod kierunkiem nauczyciela.

8:00 – 8:30

Rozmowy kierowane z nauczycielem. Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.

8:30 – 9:00

Śniadanie. Celebrowanie posiłku, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych.
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do zajęć.

9:00 - 10:30

Zajęcia kierowane i niekierowane wspierające rozwój dziecka m. in.:  zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, gry i zabawy ruchowe i rytmiczne oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy z językiem obcym nowożytnym, zabawy organizowane i swobodne inicjowane potrzebami i zainteresowaniami dzieci w przedszkolu i w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, religia, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, tworzenia, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, rozmowy indywidualne.

10:30 - 10:40

Przygotowanie do II śniadania. Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.

10:40 – 11:00

II Śniadanie. Celebrowanie posiłku, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych.

11:00 – 11:50

Zajęcia kierowane i niekierowane wspierające wielokierunkową aktywność dziecka m.in.: zabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, ćwiczenia utrwalające wiadomości, zabawy i gry dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, zabawy ruchowe,  zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe. Zajęcia ddatkowe. Kwadrans z ksiązka - słuchanie bajek.

11:50 - 12:00

Czynności samoobsługowe i porządkowo-higieniczne przygotowujące do obiad.

12:00 - 12:20

Obiad - I danie. Celebrowanie posiłku, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami.

12:20 - 14:00

Czynności samoobsługowe i porządkowo-higieniczne przygotowujące do odpoczynku po obiedniego oraz nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby. Odpoczynek, relaks przy muzyce, słuchanie bajek.

14:00 - 14:30

Obiad - II danie. Celebrowanie posiłku, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych.  Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami.

14:30 - 15:00

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, kołowe, paluszkowe, ćwiczenia słownikowe,  zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne.

15:00 - 17:00

Rozchodzenie się dzieci. W grupach łączonych, różnorodne zajęcia wspierające prawidłowy rozwój dzieci w każdej sferze dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne,