Statystyki
- Odwiedziny: 360566
- Do końca roku: 235 dni
- Do wakacji: 42 dni
Piątek, 2024-05-10
Imieniny: Antoniny, Izydory
Jaki jest rytm dnia dziecka w przedszkolu ?
Przewidziany jest w nich czas na samodzielnie podejmowaną działalność zabawową, pracę organizowaną przez nauczyciela, aktywność ruchową, pobyt na świeżym powietrzu. Istotnym dla rozwoju dziecka jest zaplanowanie w ciągu dnia czasu na wyciszenie, odprężenie, relaksację dostosowaną do wieku dziecka i jego indywidualnych potrzeb.
6:00 – 8:00 |
Przychodzenie dzieci do przedszkola. Czynności opiekuńcze, organizacyjne w grupie łączonej. Zabawy dowolne, swobodne wg zainteresowań dzieci, podejmowane z inicjatywy dzieci mn. i. manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne – służące realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna z dziećmi – wspomaganie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym pod kierunkiem nauczyciela. Rozmowy indywidualne. Czynności porządkowe. |
8:00 – 8:30 |
Rozmowy kierowane z nauczycielem. Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny, doskonalenie umiejętności samoobsługowych. |
8:30 – 9:00 |
Śniadanie. Celebrowanie posiłku, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków kulturalnego zachowania. Pełnienie dyżurów.
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do zajęć.
|
9:00 – 10:50 |
Zajęcia kierowane i niekierowane wspierające rozwój dziecka m. in.: zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, gry i zabawy ruchowe i rytmiczne oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy z językiem obcym nowożytnym, zabawy organizowane i swobodne inicjowane potrzebami i zainteresowaniami dzieci w przedszkolu i w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, religia, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, tworzenia, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, rozmowy indywidualne. Zajęcia dodatkowe |
10:50- 11:00 |
Przygotowanie do II śniadania. Czynności porządkowe, pełnienie dyżurów, zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. |
11:00 – 11:20 |
II Śniadanie. Celebrowanie posiłku, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych, pełnienie dyżurów |
11:20 – 13:50 |
Kwadrans z bajką. Zajęcia kierowane i niekierowane wspierające wielokierunkową aktywność dziecka, zabawy doskonalące i rozwijające kompetencje dzieci, ich wiedzę i umiejętności m.in.: zabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka, spacery, wycieczki. Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, zabawy i gry dydaktyczne- ćwiczenia utrwalające wiadomości, zabawy i gry dydaktyczne. Zajęcia dodatkowe. |
13:50 – 14:00 |
Czynności samoobsługowe i porządkowo-higieniczne przygotowujące do obiad, pełnienie dyżuru pomoc przy nakrywaniu stołów. |
14:00 – 14:30 |
Obiad. Celebrowanie posiłku, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych. Doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami. |
14:30 – 15:00 |
Odpoczynek poobiedni - kwadrans z książką lub słuchanie bajki, muzyki. Poobiedni relaks – zabawy relaksacyjne.Zabawy i gry dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe. |
15:00 – 17:00
|
Rozchodzenie się dzieci. W grupach łączonych, różnorodne zajęcia wspierające prawidłowy rozwój dzieci w każdej sferze dowolne według zainteresowań, zabawy w małych zespołach, w kącikach tematycznych zgodnie z zainteresowaniami i potrzebami dzieci, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne. Czynności porządkowe. |