Miejskie Przedszkole nr 25 im. Króla Maciusia I w Katowicach

Odkrywcy. Plan pracy Kwiecień - tydzień drugi

Temat tygodnia: W teatrze

  1. Pacynka, marionetka i kukiełka
  2. Jesteśmy w teatrze
  3. Kto jest wyższy? Kto jest niższy?
  4. Dziwna chatka
  5. Teatrzyk paluszkowy

Cele ogólne: 

  • zapoznanie z nazwą teatr
  • wzbogacenie wiedzy dzieci nt. Zachowania się w teatrze
  • rozbudzanie ciekawości pracą aktorów i innych osób związanych z teatrem
  • rozwijanie mowy i wymowy dzieci
  • rozwijanie koncentracji uwagi; pamięci; myślenia
  • usprawnienie dłoni
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • doskonalenie umiejętności określania  pór roku, dni tygodnia, aktualnego miesiąca
  • doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dzieciom
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej podczas układania imion z rozsypanki literowej
  • rozwijanie słuchu i pamięci muzycznej; poczucia rytmu
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki

Realizowane poprzez:

Słuchanie wiersza Koczanowskiej Teatr – rozmowy dotyczące wysłuchanego tekstu, wykonanie maski z papierowego talerzyka, ćwiczenia dykcyjne, zabawa ruchowo-naśladowcza „Jestem aktorem”, Zabawa Taniec kraba i żyrafy, Oglądanie bajki edukacyjnej o teatrze. Rozmowy z dziećmi dotyczące tego, jak powinno się zachowywać w teatrze. Zapoznanie dzieci z słownictwem związanym z teatrem: scena, kulisy, aplaus, aktor, kurtyna. Oglądanie zdjęć przedstawiających spektakle teatralne oraz oryginalne ubrania aktorów. Porównywanie wzrostu – Kto jest wyższy? Kto jest niższy? Zabawa O jakiej baśni rozmawialiśmy? Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr XXIII wg. W. Żaby- Żabińskiej. Wykonanie ilustracji do wiersza Doroty Gellner Śmieszny Wypowiedzi dzieci na temat: Jak wyglądał zamek. Z prawej strony, z lewej strony – ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną. Zabawa „Poruszam się jak…” Zabawa muzyczno-ruchowa Czarodziejski zamek. Zabawa przy piosence Dziwna chatka.