Miejskie Przedszkole nr 25 im. Króla Maciusia I w Katowicach

Odkrywcy. Plan pracy grudzień - tydzień drugi

Temat tygodnia: Nadeszła zima

1. Zapoznanie z oznakami zimy

2. Dzień Guzika

3. Wokół zimy

4. Spotkanie z bałwankiem

5. Dzień Ryby

Cele:

  • rozwijanie myślenia
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
  • rozwijanie zdolności manualnych
  • rozwijanie aktywności fizycznej
  • rozwijanie umiejętności układania zdań
  • rozwijanie zdolności matematycznych
  • rozwijanie wyobraźni
  • rozwijanie umiejętności porównywania obrazków
  • rozwijanie umiejętności porównywania ilości elementów w zbiorze
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • rozwijanie motoryki małej
  • rozwijanie spostrzegawczości
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • ćwiczenia pamięci
  • zapoznanie z rybami, z miejscem, gdzie mogą występować
  • integrowanie grupy
  • rozwijanie mowy i wymowy dzieci

Realizowane poprzez:

Rysowanie szlaczków po śladach. Rozmowy i doświadczenia dotyczące śniegu. Opisywanie śniegu. Rozwiązywanie zagadek o zimie. Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Szczypawka” – rozmowy dotyczące wiersza. Zabawa twórcza „Co by było gdyby śnieg był ciepły”. Zabawa relaksacyjna z elementem masażu „Nadeszła zima”. Zabawa słowna Czy umiemy zadawać pytania? Rysowanie obiema rękami w powietrzu kształtu guzików. Zabawy matematyczne „Liczymy i bawimy się guzikami”. Tworzenie dowolnych kompozycji z guzików oraz figur geometrycznych. Zabawę ruchowa z wykorzystaniem tekstu „bałwanek”. Ćwiczenia gimnastyczne. Zestaw nr. X. Zabawę „Na taką samą głoskę.” Wykonanie śniegowych chmurek – praca plastyczna. Zabawa orientacyjno- porządkowa „Prószy śnieg”. Praca plastyczna z wykorzystaniem guzików. Otaczanie pętlami rysunków gwiazdek śniegowych każdego rodzaju. Porównywanie ich liczby. Zabawę rozwijająca umiejętność kojarzenia – Poszukaj i pokaż. Zabawę Przebieramy lalki w zimowe ubranka.Wokół zimy – ćwiczenia słuchowe. Zabawa słuchowo-ruchowa „Podskocz tyle razy ile słyszysz sylab. Tworzeni bałwanków z wykorzystaniem wacików – praca plastyczna. Naukę rymowanki, z jednoczesnym rysowaniem linii „Kiedy śnieżek z nieba leci”. Nauka piosenki „Zima biała.” – rozmowy dotyczące tekstu piosenki. Oglądanie filmu z rafy koralowej. Obserwowanie zachowania ryb w ich naturalnym środowisku. Rozmowy dotyczące ryb zamieszkujących w wodach słonych, słodkich. Wymienianie zbiorników wodnych, w których żyją ryby.